יוצרים מצגת מעולם אחר (:

המחשת התוכן שאותו נכלול במצגת הוא אחד הדברים החשובים ביותר. לפעמים הדרך המתאימה ביותר להציג תוכן הוא דווקא לעשות אנאלוגיה מתחום אחר.

הגישה הזו הרבה פעמים עוזרת לאנשים לפתוח את הראש, להבין את הכוונה שלנו בצורה מיטבית וגם מעוררת עניין ואפילו גורם של הפתעה והנאה

למשל אם נרצה להמחיש מהם שלבי יצירת מצגת אפשר להציג כותרת עם בולטים וכל בולט ייצג שלב מסויים כגון: בחירת התבנית המתאימה בהתאם לאופי הפרזנטציה, הגדרת מרכיבי המצגת , בחירת הצבעוניות, שילוב כל ההיבטים יחד עד לכדי תוצר סופי.

במקרה הזה ניתן לעשות אנאלוגיה לעולם הקולינרי – כלומר במקום שנגדיר איך מכינים מצגת בצורה הקונוונציונאלית – נבחר תחום שיכול להמחיש את התהליך בצורה ברורה ויחודית.

בדוגמה המסויימת הזו כל חלק מהכנת המצגת יכול להיות מוצג כהיבט מתחום המזון:

למשל – בחירת סוג המצגת והיעד שלה – לאונליין, לפרונטלי כהדרכה, סדנה או הרצאה – דומה לאופן שאנחנו בוחרים בסוגי פסטה שונים.. מצגת בנויה מחומרי גלם שונים כגון טקסטים, תמונות וקונספט יחודי – כך ניתן לתאר היבט זה באמצעות מגוון חומרי גלם שמרכיבים ארוחה טובה. בחירת הצבעוניות של המצגת יכולה לדמות בחירת תבלינים ממגוון צבעים שיוסיפו את הטאץ' המיוחד למזון שלנו. 

 לצורך ביצוע האנלוגיה עלינו לבצע מספר דברים

  • נבחר סט של תמונות שמדברות באותה שפה ויזואליות ומייצגות את ההביטים שונים.
  • ניתן לכל היבט שקף משלו – ונציג את התוכן שלנו על גבי התמונה שנלקחה מהעולם האחר.
  • נכתוב את התכנים תוך שילוב  בין העולמות – למשל – מצגת טעימה במיוחד המתובלת (תרתי משמע) במגוון ייצוגים . יש בה גם משהו מתוק, גם חמוץ, גם קצת מריר ואפילו מלוח (: 

ניתן לראות דוגמא לכך  בשקף הבא:

אפשר לשלב סטים שונים של צילומים או לחילופין לבחור באלמנטים איורים או אינפוגרפיים, כדי להציג את האנלוגיה בצורה מיוחדת וברורה.

חשוב לוודא שלא לקחנו את האנלוגיה רחוק מידי ,באופן שבו אנשים לא יבינו מה הקשר בין תוכן המצגת לבין מה שאנחנו מראים בפועל.

כדי לממש את הגישה הזו צריך להשתחרר מהקונספט הקיים ובעיקר לנסות לחשוב בצורה יצירתית. כדי לבחור עולם שיוכל לייצג את התוכן שלכם, חשבו על שאלות, שהמשתתפים נוהגים לשאול אתכם במהלך ההרצאה שלכם וכיצד אתם מסבירים או עונים באמצעות דוגמאות מעולמות תוכן שונים.

השתמשו ברעיונות הללו על מנת לבנות מצגת מנצחת, יחודית וחייכנית (:

שימו לב להמחשות המוצגות בסרטון הבא :

בסרטון, ראינו את דוגמת העולם הקולינרי שמתחבר עם עולם המצגות כמו גם דוגמה נוספת  של בניית אתר העיסקי שהודגם באמצעות עולם (וגם אולם 😊 ) התיאטרון.

הבמה , השחקים ותסריט ההצגה מייצגים, בהקשר הזה את פלטפורמת האתר והמידע המוצג בו כמו מאמרים, סרטונים, טיפים ומידע מתחום העיסוק שלכם. כמו שבהצגה בתיאטרון יש לנו תפאורה מושקעת ומוקפדת – כך גם נקפיד על עיצוב מותאם ונקי שידבר בשפה הגרפית של המותג והלוגו שלנו .

לסיכום, כשאתם מתלבטים איך להכין מצגת מיוחדת – תנסו לחשוב מחוץ לקופסא (והרי לכם אנאלוגיה נוספת) ולצאת עם רעיונות שלא מן העולם הזה (: