דיוק המסרים באמצעות תמונות בצורות

ברור לנו שמומלץ לשלב אלמנטים ויזואליים וגרפים במצגת שלנו – זה הרי כבר ידוע לכל –

אבל האם ניתן לקחת את הוויזואליות הזו לרמה הבאה?

מסתבר שאפשר. כדי ליצור מצגת מעוצבת, המעבירה את המסר באופן הכי מדוייק שניתן – מומלץ להכניס את התמונות לתוך צורות (:

כן, כן מה שאתם קוראים

"למה את מתכוונת?" אתם וודאי שואלים.

 ובכן, הכוונה היא ל"חתוך" את התמונה בהתאם לצורה מסויימת. 

הדוגמה הקלאסית ביותר היא, להפוך את התמונה המלבנית לתמונה עגולה , לפעמים נוהגים לעשות זאת כי זה נראה יותר רך – פחות נוקשה בשקף – אולם, אם אנחנו מחליטים כבר לשנות צורה של תמונה , רצוי שיהיה לכך קשר ישיר למסר , למידע או לנושא שנרצה להעביר.

למשל – ישנם הרבה תהליכים מעגליים שלעיתים אנו נקלעים לתוכם – כמו מעגל דיאטות אינסופי שקשה לצאת ממנו – ניתן להדגים את הסיטואציה, באמצעות תמונה מעגלית שסביבה נראה את אבני הדרך שמובילות אחת לשניה – עד שחוזרים לנקודות המוצא – את ההקשרים ניתן לייצר באמצעות חיצים מעגליים שנשלב בין התכנים הטקסטואליים – כפי שניתן לראות בשקופית הבאה:

תהליך מעגלי אחר, יכול להוביל אותנו דווקא להצלחה, כאשר אנחנו רוצים לקיים תקשורת בריאה עם הילדים שלנו או לחילופין העובדים או הלקוחות שלנו.

כל תהליך מתחיל בשיתוף של אחד הצדדים > מה שמוביל להקשבה > שמתקדם לתמיכה/פירגון > ויכול להתכנס בהצעה לפתרון או בסיוע אישי או מקצועי.

תהליך שכזה שמתנהל בצורה מוצלחת – גורם לצד המשתף – לשתף שוב משום שזכה לתמיכה שהיה זקוק לה. גם סיטואציה זו מומלץ לייצג באמצעות תמונה עגולה – אשר סביבה נראה את השלבים השונים

צורות מתוחכמות יותר, אשר יכולות להשתלב בשקפים של מצגות מעוצבות ויחודיות – הן אוסף של משושים שיוצרים יחד מארג ומייצגים הקשרים בין פונקציות או נושאים שונים.

ניתן גם "להכניס" תמונה לתוך צורה של חץ על מנת להדגיש כיוון או מגמה מסויימים – כאשר לצד תמונת החץ, נשלב נתון מספרי או טקסטואלי מתאים.

צפו בסרטון הבא המאפשר הצצה אל מצגות שעברו שידרוג בגישה שציינתי:

תמונה יכולה גם להביע רגש כשהיא ממוקמת בתוך צורת לב או בתוך כוכב המייצגים תחושות של אהבה או הצלחה.

במידה ויש לנו נושא המורכב מ – 3 היבטים – אפשר תמיד להכניס את התמונה שלנו למשולש ובכל קודקוד למקם את אחד ההיבטים

מצגת בה נשלב את העקרון של תמונות בצורות – מסייעת בהמחשת המסר בצורה ויזואלית, מדוייקת וכמובן גם מעניינת יותר . . כאשר חושבים על איך ליצור מצגת יחודית – כדאי לשלב את הרעיון המוצע תוך בחירת הצורה המתאימה ביותר לנושא, להקשרים ולשורה התחתונה שנרצה להעביר (: