איך יוצרים מצגת חוויתית ?

איך יוצרים מצגת מעוצבת השומרת על איכות הסביבה ? (:

🧡 הפעם אספר על לקוחות שלי , מדריכים מתחום הקיימות, שביקשו ליצור מצגת מיוחדת, להדרכת תלמידים בזום. נושא הקיימות הוא נושא חשוב מאין כמוהו ושמחתי מאד ליצור מצגת מנצחת , שתקדם את הנושא (:

🧡 אחד התחומים שבהם רצו לטפל, הוא התחום של מיחזור פסולת . המטרה היתה לייצר מצגת מעניינת , עבור התלמידים (חסרי הסבלנות… 😉) ,  מצגת שתסייע להם בהפנמת הנושא (באיזה פח לעזאזל משתמשים..?) וגם ליצור אינטראקציות שיאפשרו לתלמידים להיות שותפים בתהליך הלמידה.

🧡 כדי להדגים את הפתרון שהצעתי, אציג את השקפים המקוריים של המצגת  ואראה כיצד השקפים עברו שינוי :

1. ליצירת עניין במצגת: המידע עבר שינוי מאוסף בולטים (די משעממים יש לומר🙄) לשקפים הבנויים מאוסף אלמנטים ויזואליים ודינאמיים שהוסיפו חיות ותנועה למצגת.

2. ליצירת מצגת אינטראקטיבית  – הוגדרו במצגת נקודות בהם התלמידים מתבקשים להשיב על שאלות או להציע פתרונות משלהם – לפני מתן ההסבר על ידי המדריך.

3. להפנמת התוכן הלימודי :  ההיבטים הנלמדים, מוקמו זה לצד זה באופן ויזואלי, כדי להדגיש את ההתאמה בין סוג הרכיב (הפח המתאים) לבין האלמנטים השייכים לו (סוג האשפה)

אני מזמינה אתכם לצפות בסרטון שבו ניתן לראות את המצגת עם השקפים לפני השידרוג ואחריו:

כלומר, ניתן היה לראות שכחלק מבניית מצגת מעוצבת –  במקום שקפים עם בולטים משעממים וכמה תמונות של פחי מיחזור – 
נוצרה מצגת ויזואלית, אינטראקטיבית, מעניינת וחוויתית , שבה רואים את הר האשפה בצורה מאד ברורה וחזקה ואת המיון של האשפה בצורה מאד מוחשית .
למעשה רואים טרנספורמציה שמתרחשת בין שקפי  המצגת :
שקף 1 – מראה ערמה של אשפה בצורה ויזואלית המדגימה את הנושא בצורה מאד ממחישה
שקף 2 – מראה כיצד "דולים" מתוך האשפה את סוגי האשפה השונים וממיינים – באמצעות הנפשה המעבירה את הפריטים לשישה אזורים שונים בשקף
שקף 3התאמת סוג האשפה לפח המתאים – על ידי העברת הפח לערימה השייכת לו , באמצעות הנפשה נוספת.

שימו לב כיצד במצגת, יש שימוש של אלמנטים הפרוסים לרוחב השקף הכוללים ויזואל, כותרת בכתב , לצד חץ פשוט – הנותנים תחושה שהתוכן "נרשם"  בכתב יד מה שתורם לקלילות הנראות.

מה דעתכם?
נכון למחזר נראה פתאום מגניב? (: